ΔΙΑΣΙΜΟΙ ΣΟΛΙΣΤ : VADIM REPIN με τη ΣΟΔΘ
ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΣΟΛΙΣΤ
VADIM REPIN
Ο.Μ.Μ.Θ. - 52α ΔΗΜΗΤΡΙΑ, ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
(ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 1)
ΩΡΑ: 21:00
A’ Μέρος
Ludwig van Beethoven: Εισαγωγή Egmont, Op. 84
Max Bruch: Κοντσέρτο για βιολί σε Σολ ελάσσονα, Op. 26
Β’ Μέρος
Felix Mendelssohn: Συμφωνία Αρ. 3 σε Λα ελάσσονα, Op. 56, Scottish
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το Φεστιβάλ Δημητρίων, με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης και της MOYSA, παρουσιάζουν έναν από τους σημαντικότερους βιολιστές της εποχής μας, τον Vadim Repin.
Προσωπικότητα διεθνούς κύρους, ο Vadim Repin, σε ηλικία μόλις 17 ετών, υπήρξε ο νεότερος σολίστας που απέσπασε ποτέ το χρυσό μετάλλιο στον Διαγωνισμό “Queen Elizabeth”, έναν από τους μεγαλύτερους διεθνείς διαγωνισμούς μουσικής στον κόσμο.
Έκτοτε συνεργάστηκε με τις σημαντικότερες ορχήστρες της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, όπως η Φιλαρμονική του Βερολίνου, η Φιλαρμονική της Βιέννης, η Royal Concertgebouw Orchestra καθώς και με σπουδαίους μαέστρους, όπως οι Simon Rattle, Pierre Boulez, Valery Gergiev, Riccardo Muti.
Vadim Repin Βιολί |
Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης |
MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης |
Χάρης Ηλιάδης Διεύθυνση Ορχήστρας |
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
18€, 15€, 10€ (μειωμένο)
Vadim Repin
Βιολί
Γεννημένος στην Σιβηρία το 1971, ο Vadim Repin ήταν 11 χρονών όταν απέσπασε το χρυσό μετάλλιο όλων των ηλικιακών κατηγοριών στον Διαγωνισμό Wienawski και έκανε το ντεμπούτο του στην Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη. Σε ηλικία 14 ετών πραγματοποίησε το ντεμπούτο του σε Τόκιο, Μόναχο, Βερολίνο, Ελσίνκι κι έναν χρόνο αργότερα στο Carnegie Hall. Σε ηλικία 17 ετών ήταν ο νεότερος νικητής του Διαγωνισμού Reine Elisabeth.
Έκτοτε έχει συνεργαστεί με τις σπουδαιότερες ορχήστρες και διευθυντές ορχήστρας του κόσμου. Μεταξύ των σημαντικότερων στιγμών της καριέρας του κατά τις περασμένες σεζόν ήταν οι περιοδείες του με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου και τον Valery Gergiev και την Ορχήστρα NHK του Τόκιο και τον Charles Dutoit. Μία περιοδεία στην Αυστραλία με την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου και τον Vladimir Jurowski, καθώς και τις ιδιαίτερα επιτυχημένες πρεμιέρες με το κονσέρτο για βιολί που συνέθεσε για κείνον ο συνθέτης James MacMillan σε Λονδίνο, Φιλαδέλφεια, στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, στη Salle Pleyel του Παρισιού, στο Concertgebouw του Άμστερνταμ και στα BBC Proms στο Royal Albert Hall, όπου είχαν εξαντληθεί τα εισιτήρια.
Ο Vadim Repin έχει ηχογραφήσει τα μεγάλα ρωσικά Κονσέρτα για βιολί των Shostakovich, Prokofiev και Tchaikovsky στην Warner Classics. Για την Deutsche Grammophon ηχογράφησε το Κονσέρτο για βιολίτου Beethoven, το Κονσέρτο για βιολί του Brahms και το Διπλό Κονσέρτο για βιολί και τσέλο με τον Truls Mørk στο τσέλο, με την Gewandhaus Orchester τα Trios των Tchaikovsky και Rachmaninov με τους Mischa Maisky στο βιολί και Lang Lang στο πιάνο (ηχογράφηση που απέσπασε το Echo Classic), καθώς και έργα για βιολί και πιάνο των Grieg, Janacek και Franck με τον Nikolai Lugansky, που το 2011 έλαβε το BBC Music Award.
Το 2010 απέσπασε το Victoire d’Honneur, το πλέον σημαντικό μουσικό βραβείο της Γαλλίας για την αφοσίωσή του στην μουσική, και έγινε Ιππότης του Τάγματος των Γραμμάτων και Τεχνών (Chevalier de l’Ordre des Arts et Lettres). Μετά από σεμινάρια και κονσέρτα στο Πεκίνο τον Δεκέμβριο του 2014, έγινε επίτιμος καθηγητής του Κεντρικού Ωδείου Μουσικής, ενώ το 2015 έγινε επίτιμος καθηγητής του Ωδείου της Σαγκάης.
Σημαντικές στιγμές της τελευταίας σεζόν περιλαμβάνουν συναυλίες σε Χονγκ Κονγκ και Πεκίνο, μια ευρωπαϊκή περιοδεία με την Orchestre de la Suisse Romande υπό τη διεύθυνση του Neeme Jarvi, καθώς και συναυλίες στη Βιέννη με τους Kent Nagano και Lionel Bringuier. Τον Απρίλιο του 2014 ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής, ο Vadim Repin παρουσίασε το πρώτο Δια-Σιβηρικό Φεστιβάλ Τεχνών στην θαυμάσια νέα αίθουσα συναυλιών του Νοβοσιμπίρσκ, με ένα νέο έργο που είχε παραγγείλει, με τίτλο Φωνές του Βιολιού του Benjamin Yussupov και μια εμφάνιση σε συνεργασία με την πρίμα μπαλαρίνα Svetlana Zakharova. Η μεγάλη επιτυχία του φεστιβάλ είχε σαν αποτέλεσμα την επανάληψή του την άνοιξη του 2015, παρουσιάζοντας το Κονσέρτο για βιολί De Profundis που συνέθεσε ο Lera Auerbach κατόπιν παραγγελίας.
Η τελευταία σεζόν ξεκίνησε με συναυλίες σε Βίλνιους, Πράγα, Βιέννη, Παρίσι και Άγκυρα και ένα Φεστιβάλ Vadim Repin στο Τόκιο τον Νοέμβριο, με μουσική δωματίου και έργα για ορχήστρα. Τις εμφανίσεις του στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολούθησαν συναυλίες με την Philharmonia Orchestra και τον Vladimir Ashkenazy σε Λονδίνο και Cardiff, η γερμανική πρεμιέρα του Κονσέρτου Φωνές του Βιολιού του Yussupov με την Philharmonie του Βερολίνου, και μια επιστροφή στην Ιαπωνία για συναυλίες με την Συμφωνική Ορχήστρα Tchaikovsky με την ευκαιρία της εκατονταετηρίδας Tchaikovsky. Η σεζόν αυτή ξεκίνησε με συναυλίες σε Ερεβάν, Βαρκελώνη και Μαδρίτη και μια περιοδεία στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με την Μητροπολιτική Ορχήστρα του Τόκιο. Το αποκορύφωμά της θα είναι το έργο Transsiberia goes to Tel Aviv. Ο Vadim Repin παίζει με βιολί «Rode» του 1733, του Stradivari.
Έκτοτε έχει συνεργαστεί με τις σπουδαιότερες ορχήστρες και διευθυντές ορχήστρας του κόσμου. Μεταξύ των σημαντικότερων στιγμών της καριέρας του κατά τις περασμένες σεζόν ήταν οι περιοδείες του με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου και τον Valery Gergiev και την Ορχήστρα NHK του Τόκιο και τον Charles Dutoit. Μία περιοδεία στην Αυστραλία με την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου και τον Vladimir Jurowski, καθώς και τις ιδιαίτερα επιτυχημένες πρεμιέρες με το κονσέρτο για βιολί που συνέθεσε για κείνον ο συνθέτης James MacMillan σε Λονδίνο, Φιλαδέλφεια, στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, στη Salle Pleyel του Παρισιού, στο Concertgebouw του Άμστερνταμ και στα BBC Proms στο Royal Albert Hall, όπου είχαν εξαντληθεί τα εισιτήρια.
Ο Vadim Repin έχει ηχογραφήσει τα μεγάλα ρωσικά Κονσέρτα για βιολί των Shostakovich, Prokofiev και Tchaikovsky στην Warner Classics. Για την Deutsche Grammophon ηχογράφησε το Κονσέρτο για βιολίτου Beethoven, το Κονσέρτο για βιολί του Brahms και το Διπλό Κονσέρτο για βιολί και τσέλο με τον Truls Mørk στο τσέλο, με την Gewandhaus Orchester τα Trios των Tchaikovsky και Rachmaninov με τους Mischa Maisky στο βιολί και Lang Lang στο πιάνο (ηχογράφηση που απέσπασε το Echo Classic), καθώς και έργα για βιολί και πιάνο των Grieg, Janacek και Franck με τον Nikolai Lugansky, που το 2011 έλαβε το BBC Music Award.
Το 2010 απέσπασε το Victoire d’Honneur, το πλέον σημαντικό μουσικό βραβείο της Γαλλίας για την αφοσίωσή του στην μουσική, και έγινε Ιππότης του Τάγματος των Γραμμάτων και Τεχνών (Chevalier de l’Ordre des Arts et Lettres). Μετά από σεμινάρια και κονσέρτα στο Πεκίνο τον Δεκέμβριο του 2014, έγινε επίτιμος καθηγητής του Κεντρικού Ωδείου Μουσικής, ενώ το 2015 έγινε επίτιμος καθηγητής του Ωδείου της Σαγκάης.
Σημαντικές στιγμές της τελευταίας σεζόν περιλαμβάνουν συναυλίες σε Χονγκ Κονγκ και Πεκίνο, μια ευρωπαϊκή περιοδεία με την Orchestre de la Suisse Romande υπό τη διεύθυνση του Neeme Jarvi, καθώς και συναυλίες στη Βιέννη με τους Kent Nagano και Lionel Bringuier. Τον Απρίλιο του 2014 ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής, ο Vadim Repin παρουσίασε το πρώτο Δια-Σιβηρικό Φεστιβάλ Τεχνών στην θαυμάσια νέα αίθουσα συναυλιών του Νοβοσιμπίρσκ, με ένα νέο έργο που είχε παραγγείλει, με τίτλο Φωνές του Βιολιού του Benjamin Yussupov και μια εμφάνιση σε συνεργασία με την πρίμα μπαλαρίνα Svetlana Zakharova. Η μεγάλη επιτυχία του φεστιβάλ είχε σαν αποτέλεσμα την επανάληψή του την άνοιξη του 2015, παρουσιάζοντας το Κονσέρτο για βιολί De Profundis που συνέθεσε ο Lera Auerbach κατόπιν παραγγελίας.
Η τελευταία σεζόν ξεκίνησε με συναυλίες σε Βίλνιους, Πράγα, Βιέννη, Παρίσι και Άγκυρα και ένα Φεστιβάλ Vadim Repin στο Τόκιο τον Νοέμβριο, με μουσική δωματίου και έργα για ορχήστρα. Τις εμφανίσεις του στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολούθησαν συναυλίες με την Philharmonia Orchestra και τον Vladimir Ashkenazy σε Λονδίνο και Cardiff, η γερμανική πρεμιέρα του Κονσέρτου Φωνές του Βιολιού του Yussupov με την Philharmonie του Βερολίνου, και μια επιστροφή στην Ιαπωνία για συναυλίες με την Συμφωνική Ορχήστρα Tchaikovsky με την ευκαιρία της εκατονταετηρίδας Tchaikovsky. Η σεζόν αυτή ξεκίνησε με συναυλίες σε Ερεβάν, Βαρκελώνη και Μαδρίτη και μια περιοδεία στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με την Μητροπολιτική Ορχήστρα του Τόκιο. Το αποκορύφωμά της θα είναι το έργο Transsiberia goes to Tel Aviv. Ο Vadim Repin παίζει με βιολί «Rode» του 1733, του Stradivari.
Χάρης Ηλιάδης
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1972. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Δραματικής Τέχνης “Mozarteum” στο Salzburg της Αυστρίας (τάξη Διεύθυνσης Ορχήστρας των Michael Gielen και Dennis Russell Davies), από όπου αποφοίτησε με το Δίπλωμα Μαέστρου και τον Ακαδημαϊκό Τίτλο “Magister Artium” το 1997.Το 1994 έλαβε μέρος ως ενεργό μέλος στο σεμινάριο μαέστρων της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Debrecen Ουγγαρίας, όπου τιμήθηκε μετά από ψηφοφορία των μελών της Ορχήστρας με το “Βραβείο Προωθήσεως Νέων Μαέστρων” της Φιλαρμονικής, στο οποίο περιελήφθη μία πρόσκληση για μία συναυλία με την Ορχήστρα.Από το 2001 εμφανίζεται τακτικά στο Φεστιβάλ των “Δημητρίων” της Θεσσαλονίκης, την εναρκτήρια συναυλία του οποίου έχει διευθύνει το 2006, το 2007 και το 2010. Ως Φιλοξενούμενος Μαέστρος έχει επίσης συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Πάζαρτζικ, της Βράτσα και του Βίντιν (Βουλγαρία), τη Συμφωνική Ορχήστρα του Bacău (Ρουμανία), τη Συμφωνική Ορχήστρα της Νυρεμβέργης, τη Filharmonia Sudecka – Wałbrzych (Πολωνία), τη Συμφωνική Ορχήστρα του Dnipropetrovsk και την Ορχήστρα της Όπερας του Χάρκοβο (Ουκρανία) και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σολίστ όπως οι Cheryll Studer, Paul Badura - Skoda, Δημήτρης Σγούρος, Κώστας Κoτσιώλης κ.α.Από τον Ιούνιο του 2001 κατέχει τη θέση του Αρχιμουσικού της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Εκτός από τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό της Ορχήστρας, έχει οργανώσει και εμφανίσεις της σε άλλες πόλεις (Ξάνθη, Σέρρες, Βέροια, Βεργίνα, Φλώρινα, Καστοριά, Βόλο).Τον Φεβρουάριο του 2007 διηύθυνε με μεγάλη επιτυχία την οπερέτα του J. Strauss, Die Fledermaus, στο Θέατρο της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών (παραγωγή της Όπερας Θεσσαλονίκης, παράσταση χωρίς δοκιμή).Τον Αύγουστο του 2009 βραβεύτηκε με το 1ο Βραβείο της Συμφωνικής Ορχήστρας “Duna” στη Βουδαπέστη, όπου πραγματοποίησε το ντεμπούτο του τον Νοέμβριο του 2009.
MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης
Η MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε από τον ΟΜΜΘ τον Μάρτιο του 2015, με ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Αποτελεί μία κοινότητα νέων μουσικών από τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και άλλες περιοχές και σήμερα αριθμεί περισσότερα από 80 μέλη.
Σκοπός της MOYSA είναι η περαιτέρω εκπαίδευση των μελών της στην ορχηστρική τέχνη και σε άλλους συναφείς τομείς, η υποστήριξη της καλλιτεχνικής εξέλιξής τους μέσα από διεθνείς συνεργασίες καθώς και η ενδυνάμωση της κοινωνικής ευαισθησίας, μέσω της μουσικής. Την προσπάθεια αυτή υποστηρίζει ουσιαστικά και πολύπλευρα η Ορχήστρα Νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΟΝΕΕ), που αποτελεί στενό συνεργάτη του ΟΜΜΘ.
Η πρώτη εμφάνιση της MOYSA σε συνεργασία με την ΟΝΕΕ έλαβε χώρα στις 19 Απριλίου του 2015 στην Αίθουσα Φίλων του ΜΜΘ, υπό τη διεύθυνση του νεαρού, ανερχόμενου Βραζιλιάνου Μαέστρου, Yuri Azevedo. Η τεράστια επιτυχία της πρώτης αυτής διεθνούς συνεργασίας αποτέλεσε προάγγελο μίας πολλά υποσχόμενης δημιουργικής πορείας για την Ορχήστρα. Μέσα σε διάστημα 30 μόλις ημερών, το λαμπρό αυτό ορχηστρικό σχήμα από επίλεκτους, νέους ταλαντούχους μουσικούς, έχει ήδη συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση καταξιωμένων Μαέστρων όπως οι Dariusz Mikulski και Γεώργιος Βράνος και έχει εμφανίσει σχήματα μουσικής δωματίου σε σχολεία περιφερειακών δήμων της Θεσσαλονίκης.
Μετά από την εμφάνιση μικρού συνόλου εγχόρδων στο “4ο Ετήσιο Συνέδριο για την Κοινωφελή Δράση” που διοργάνωσε το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” στην Αθήνα, η Ορχήστρα προγραμματίζει περαιτέρω εμφανίσεις στη Μαγνησία, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, συναυλίες και εκπαιδευτικά σεμινάρια στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και μουσικές επισκέψεις στο εξωτερικό.
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015, Αρχιμουσικός της Ορχήστρας ήταν η διεθνής Ελληνίδα μαέστρος και πιανίστα, Ζωή Ζενιώδη. Από τον Ιανουάριο 2016, την τακτική προετοιμασία της MOYSA ανέλαβε ο Βοηθός Αρχιμουσικού, Θοδωρής Παπαδημητρίου.
Σκοπός της MOYSA είναι η περαιτέρω εκπαίδευση των μελών της στην ορχηστρική τέχνη και σε άλλους συναφείς τομείς, η υποστήριξη της καλλιτεχνικής εξέλιξής τους μέσα από διεθνείς συνεργασίες καθώς και η ενδυνάμωση της κοινωνικής ευαισθησίας, μέσω της μουσικής. Την προσπάθεια αυτή υποστηρίζει ουσιαστικά και πολύπλευρα η Ορχήστρα Νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΟΝΕΕ), που αποτελεί στενό συνεργάτη του ΟΜΜΘ.
Η πρώτη εμφάνιση της MOYSA σε συνεργασία με την ΟΝΕΕ έλαβε χώρα στις 19 Απριλίου του 2015 στην Αίθουσα Φίλων του ΜΜΘ, υπό τη διεύθυνση του νεαρού, ανερχόμενου Βραζιλιάνου Μαέστρου, Yuri Azevedo. Η τεράστια επιτυχία της πρώτης αυτής διεθνούς συνεργασίας αποτέλεσε προάγγελο μίας πολλά υποσχόμενης δημιουργικής πορείας για την Ορχήστρα. Μέσα σε διάστημα 30 μόλις ημερών, το λαμπρό αυτό ορχηστρικό σχήμα από επίλεκτους, νέους ταλαντούχους μουσικούς, έχει ήδη συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση καταξιωμένων Μαέστρων όπως οι Dariusz Mikulski και Γεώργιος Βράνος και έχει εμφανίσει σχήματα μουσικής δωματίου σε σχολεία περιφερειακών δήμων της Θεσσαλονίκης.
Μετά από την εμφάνιση μικρού συνόλου εγχόρδων στο “4ο Ετήσιο Συνέδριο για την Κοινωφελή Δράση” που διοργάνωσε το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” στην Αθήνα, η Ορχήστρα προγραμματίζει περαιτέρω εμφανίσεις στη Μαγνησία, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, συναυλίες και εκπαιδευτικά σεμινάρια στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και μουσικές επισκέψεις στο εξωτερικό.
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015, Αρχιμουσικός της Ορχήστρας ήταν η διεθνής Ελληνίδα μαέστρος και πιανίστα, Ζωή Ζενιώδη. Από τον Ιανουάριο 2016, την τακτική προετοιμασία της MOYSA ανέλαβε ο Βοηθός Αρχιμουσικού, Θοδωρής Παπαδημητρίου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου