Η ΣΟΔΘ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ -ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΠΕΡΕΤΑ



                     ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΠΕΡΕΤΑ




Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015
 ώρα 20:00  (ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ Μ2)

Τιμές εισιτηρίων: 12€, 8€ (μαθητικό - φοιτητικό - κάτοχοι κάρτας ανεργίας)


Αποσπάσματα (άριες, ντουέτα, χορωδιακά, ορχηστρικά ιντερλούδια) από οπερέτες των οποίων η πλοκή σχετίζεται με τον πόλεμο:

Σπυρίδων Σαμάρας: Πόλεμος εν Πολέμω (1914)
                                   1. Πρελούδιο Β´ πράξης (Ορχήστρα)
                                   2. Σερενατίνα Μπεμπέ (Τενόρος)
                                   3. Εμβατήριο Για την Ένδοξη Πατρίδα (Ορχήστρα)
 Θεόφραστος Σακελλαρίδης: Στα Παραπήγματα (1914)
                                                  1. Θυμάσ’ Ένα Βράδυ (Ντουέτο)
                                                  2. Πρελούδιο Β´ πράξης (Ορχήστρα)
                                                  3. Πω, πω, πω τι να Κάνω (Ντουέτο)

Σπυρίδων Σαμάρας: Η Πριγκίπισσα της Σάσωνος (1915)
                                   1. Μουσική Μπαλέτου (Ορχήστρα)
                                   2. Ήταν μια Νεράιδα (Σοπράνο - Χορωδία)
                                   3. Έλα να Πάμε (Ντουέτο)

Σπυρίδων Σαμάρας: Η Κρητικοπούλα (1916)
                                   1. Πεντοζάλης (Ορχήστρα)
                                   2. Εμείς τα Κρητικόπουλα (Σοπράνο - Χορωδία)
                                   3. Είν’ ένα Όνειρο (Ντουέτο)

Θεόφραστος Σακελλαρίδης: Ο Βαφτιστικός (1918)
                                                 1. Στο Στόμα, στο Στόμα (Ντουέτο)
                                                 2. Musica di scena (Ορχήστρα)
                                                 3. Πόλκα Τικ- Τακ (Η Καρδιά μου Πονεί για Σας) (Ντουέτο)
                                                 4. Πολεμικό Εμβατήριο Ψηλά στο Μέτωπο (Όλοι)


Έρως-Πόλεμος ή Ερωτικά Σαλπίσματα (Η Ελληνική Οπερέτα στο Χακί)
Το πλέον δημοφιλές μουσικοθεατρικό είδος που ακμάζει κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου στα αστικά κέντρα της Ελλάδας είναι η οπερέτα. Πλήθος κόσμου συρρέει κάθε απόγευμα και βράδυ να δει και να ακούσει το κάθε νέο έργο που ξεκινά την πορεία του από το κέντρο της Αθήνας ή στα θέατρα του Φαλήρου και συνεχίζει, κυρίως τα καλοκαίρια, στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, την Ερμούπολη και αλλού. Η επιτυχία του είδους αυτού ήταν απόρροια μιας σειράς αρμονικών συνδυασμών: η πρόζα με το τραγούδι στο τεχνικό μέρος· το αριστοκρατικό με το αστικό και το λαϊκό στην κοινωνική διάσταση· η σχέση Ελλάδας - Ευρώπης και Δύσης - Ανατολής στη γεωπολιτική διάσταση και το ερωτικό με το κωμικό στοιχείο αναφορικά με τη θεματολογία.
Η ελληνική οπερέτα γεννιέται παράλληλα με τα γεγονότα που γεφυρώνουν το τελείωμα των Βαλκανικών Πολέμων και τις αρχές του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το ότι ο πατριωτισμός και η ανδρεία θα αποτελέσουν κυρίαρχα θέματα στα πρώτα έργα αυτής της περιόδου. Και μόνο οι τίτλοι ορισμένων έργων αρκούν για να δώσουν τον χαρακτήρα της υπόθεσής τους: Πόλεμος εν Πολέμω(Σαμάρας, 1914), Στα Παραπήγματα (Σακελλαρίδης, 1914), Ερωτικά Γυμνάσια (Χατζηαποστόλου, 1917). Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί ο Βαφτιστικός (1918) του Θ. Σακελλαρίδη, ο οποίος, αν και δεν έπαψε να διατηρεί μια σταθερή θέση στη θεατρική σκηνή, ωστόσο το 1940 αποτέλεσε σύμβολο ηρωισμού και εθνικής περηφάνιας και μαζί με τις επιθεωρήσεις και με άλλες οπερέτες που γράφτηκαν την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, εμψύχωναν τόσο τους στρατιώτες όσο και τις οικογένειές τους αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο που έμενε πίσω.
Γιάννης Τσελίκας


Ειρήνη Καράγιαννη Μέτζο Σοπράνο
Αγγελική Κρίσιλα Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας
Αναστάσιος Συμεωνίδης Διεύθυνση Ορχήστρας

Ειρήνη Καράγιαννη

Μέτζο Σοπράνο

Η Ειρήνη Καράγιαννη γεννήθηκε στην Αθήνα από γονείς καλλιτέχνες. Σπούδασε τραγούδι στο Athenaeum και το "Εθνικό Ωδείο" και Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Με υποτροφία των ιδρυμάτων "Α. Ωνάσης" και "Μαρία Κάλλας", συνέχισε τις σπουδές της στο “Conservatorio di musica di S.ta Cecilia” της Ρώμης, και κοντά στις Victoria De Los Angeles στην Βαρκελώνη και Maria Luisa Cioni στο Μιλάνο.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής και χορού στο Λονδίνο, ως μέλος του “Mayer Lissmann Opera Center”.
Έκανε το ντεμπούτο της με τον ρόλο της Ηλέκτρας στην όπερα του Γ. Κουρουπού "Πυλάδης" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και ακολούθησαν πρωταγωνιστικοί ρόλοι όπως: Cherubino – Nozze di Figaro, Angelina-Cenerentola, Rosina – Barbiere di Siviglia, Isabella- Italiana in Algieri, Isolier – Le Comte Ory, Siebel - Faust, Adalgisa - Norma, Komponist - Ariadne auf Naxos, Miss Jessel –The turn of the screw, κ.α.
Νικήτρια του Διεθνούς διαγωνισμού “G. di Stefano” το 1998, ερμηνεύει τον ρόλο της Carmen σε πολλές παραγωγές στην Ιταλία (Teatro dell’Opera di Roma-Therme di Caracalla, Teatro Romano di Fiesole, Teatro Greco di Taormina, Massa Marittima – Lirica in Piazza, κ.α.). Εμφανίζεται ως: Olga - Eugene Onegin (Maggio Musicale Fiorentino), Rosina – Barbiere di Siviglia(A.S.LI.CO), Nicklausse - Les contes d'Hoffmann (A.S.LI.CO), Giulietta - Les contes d'Hoffmann (Teatro alla Scala), Nicklausse - Les contes d'Hoffmann (The Israeli Opera of Tel Aviv), Octavian - Der Rosenkavalier (Teatro dell’ Opera di Roma), κ.α.
Σημαντικό χώρο στις εμφανίσεις της καταλαμβάνει το μπαρόκ με τους ρόλους Bradamante (Alcina), Carilda (Arianna in Creta), Cornelia (Gulio Cesare), Irene (Tamerlano), Amanzio (Giustino), Ottone (Incoronazione di Poppea), Ozias (Juditha Triumphans), Costanza (l’isola disabitata), καθώς και τις δύο ηχογραφήσεις για την MDG με τις όπερες Arianna in Creta (CHOC prize - Le Monde de la musique magazine, Diapason 4 prize- Diapason magazine) και Tamerlano (Echo Klassik 2008 prize).
Έχει δύο παιδιά, την Νίκη και τον Άγγελο.

Χορωδία Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

Χορωδία

Η Παιδική Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης λειτούργησε με την ίδρυση του Σχολείου, το 1992. Από τον Σεπτέμβριο του 1996 τη διεύθυνσή της ανέλαβε η Αγγελική Κρίσιλα. Αποτελείται από 60 μέλη και το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει έργα όλων των εποχών.
Έχει λάβει μέρος σε συναυλίες, χορωδιακά φεστιβάλ, διαγωνισμούς και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε ευρωπαϊκά προγράμματα και διεθνείς συναντήσεις.
Έχει πάρει μέρος στις θεατρικές παραστάσεις Βάτραχοι του Αριστοφάνη και Τρωάδες του Ευριπίδη (παραγωγές του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης) και στις Όπερες Tosca και La Bohème του Giacomo Puccini και Hänsel und Gretel του Engelbert Humperdinck (παραγωγές της Όπερας Θεσσαλονίκης).
Μεγάλη τιμή για τη Χορωδία ήταν η πρόσκληση που έλαβε από το Υπουργείο Παιδείας για να “ανοίξει” την Τελετή Έναρξης του “Ευρωπαϊκού Έτους Γλωσσών 2001” προς τιμήν του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κ. Στεφανόπουλου. Τον Δεκέμβριο του 2004, με πρόσκληση του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης, εκπροσώπησε τη χώρα μας στο Παρίσι για τη διεκδίκηση της “ΕΧΡΟ 2008” από την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Συνεργάστηκε με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο έργο Όλβιος Τάφος του Μιχάλη Αδάμη (α' εκτέλεση). Τον Απρίλιο του 2010 πραγματοποίησε συναυλία στο Stanislascollege Delft (Ολλανδία).
Τα έτη 1997, 1999 και 2000 απέσπασε Α' Βραβεία στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες του Υπουργείου Παιδείας. Απέσπασε επίσης Αργυρά Μετάλλια στον 2ο Διεθνή Διαγωνισμό Ρόδου (1999), στον 6ο Διεθνή Διαγωνισμό Αθηνών (2000) και στον 7ο Διεθνή Διαγωνισμό Αθηνών “Χορωδιακή Ολυμπιάδα” (2004) που διοργάνωσε η “Αθηναϊκή Πολυφωνία”. Το 2009 συμμετείχε στο έργο eTwinning, το οποίο απέσπασε Α' Βραβείο στον Εθνικό Διαγωνισμό “eTwinning 2009”. Έλαβε επίσης μέρος στο 1ο, 2ο, 3ο και 4ο Φεστιβάλ Παιδικών Χορωδιών που διοργάνωσε το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης τα έτη 2011, 2012, 2013 και 2014 αντίστοιχα).
Έχει ηχογραφήσει τρία Cd μετά το 2000, με τίτλους ευ ηχείν, By the riverside και επί γης ειρήνη.
Τη Χορωδία συνοδεύει στο πιάνο η Σοφία Ζουμή.
 

Αγγελική Κρίσιλα

Διεύθυνση Χορωδίας

Η Αγγελική Κρίσιλα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη της Ανώτατης Κρατικής Ακαδημίας της Σόφιας, του Πανεπιστημίου της Σόφιας (με Υποτροφία του ΥΠΕΠΘ), της Ανώτατης Κρατικής Ακαδημίας Μουσικής και Χορευτικής Τέχνης του Πλόβντιβ (Βουλγαρία) και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, έχοντας ολοκληρώσει σπουδές στη Διεύθυνση Χορωδίας, την Παιδαγωγική της Μουσικής Εκπαίδευσης, το Πιάνο και τα Ανώτερα Θεωρητικά. Παρακολούθησε σεμινάρια διεύθυνσης χορωδίας, πιάνου, τραγουδιού και ανώτερων θεωρητικών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Έχει διευθύνει τη Χορωδία του Ιερού Ναού Αλεξάντερ Νιέφσκι της Σόφιας, τη Χορωδία Δωματίου της Μουσικής Ακαδημίας της Σόφιας και έχει συνεργαστεί με την Όπερα και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Ορχήστρα της Όπερας του Βουκουρεστίου, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Διηύθυνε, προς τιμήν του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κ. Στεφανόπουλου, στην Τελετή Έναρξης του Ευρωπαϊκού Έτους Γλωσσών 2001.
Έχει αποσπάσει α' βραβεία σε πανελλήνιους διαγωνισμούς (1996, 1997, 1998, 2000, 2009) και αργυρά μετάλλια σε διεθνείς διαγωνισμούς (1999, 2000, 2004) και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Γαλλία για τη διεκδίκηση της “EXPO 2008”, διευθύνοντας τη Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
Με τη Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης έχει ηχογραφήσει 3 Cd με τίτλο ευ ηχείν, By the riverside και επί γης ειρήνη.
Υπήρξε Μαέστρος της Χορωδίας του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, της “Χορωδίας Θεσσαλονίκης” και Βοηθός  Μαέστρου της Χορωδίας “Μακεδονία”, ενώ σήμερα διευθύνει τη  Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΣΟΔΘ ΣΤΙΣ 21-3-2018 ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΟΔΘ ΜΕ ΤΟΚΡΑΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ