ΟΠΕΡΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ GEORGES BIZET: CARMEN
Ο.Μ.Μ.Θ. - 49α ΔΗΜΗΤΡΙΑ - TRONDHEIM SYMFONIORKESTER
Οpéra
Comique σε τέσσερις πράξεις σε λιμπρέτο των Henri Meilhac και Ludovic
Halévy, βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Prosper Mérimée [Με ελληνικούς υπέρτιτλους] Ο μύθος της Carmen δεν έπαψε ποτέ να εμπνέει καλλιτέχνες όλων των μορφών τέχνης, από την εποχή που δημοσιεύτηκε ως μυθιστόρημα του Prosper Μérimée,το 1845. Όσες αντιδράσεις κι αν προκάλεσε στα μέσα του 19ου αιώνα, πολύ σύντομα αναγνώρισαν σ' αυτήν ένα αριστούργημα που άνοιγε νέους δρόμους για μια άλλη μορφή όπερας. Μεγάλοι συνθέτες και συγγραφείς εξέφρασαν το θαυμασμό τους για την Carmen. Ο Tchaikovsky το αποκάλεσε "ένα απ' αυτά τα σπάνια έργα που εκφράζουν τις προσπάθειες μια ολόκληρης μουσικής εποχής" και σε γράμμα του προς την κυρία Βον Μεκ έγραψε"...σε δέκα χρόνια η Carmen θα είναι η πιο λαϊκή όπερα του κόσμου". Ο Strauss, συμβούλευε νέους συνθέτες που ήθελαν να μάθουν την τέχνη της ενορχήστρωσης: "μην μελετάτε τις παρτιτούρες του Wagner, μελετήστε τη Carmen... Τί υπέροχη οικονομία και πώς κάθε νότα και παύση βρίσκονται στη σωστή τους θέση". Ο Brahms παρακολούθησε την Carmen είκοσι φορές, επισημαίνοντας πως θα πήγαινε και στην άκρη του κόσμου προκειμένου ν' αγκαλιάσει τον Bizet. Ακόμα και ο Wagner, που σπάνια επαινούσε άλλους συνθέτες, όταν είδε την Carmen στις 15 Νοεμβρίου του 1875 αναφώνησε: "Εδώ, δόξα τω Θεώ, υπάρχει επιτέλους για αλλαγή, κάποιος με ιδέες στο κεφάλι του!" Στην παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, τα σκηνικά και τα κοστούμια ακολουθούν το δυισμό του ιδανικού κόσμου της πρεμιέρας της Κωμικής Όπερας και της σύγχρονης ανάγνωσης της ιστορίας του Μπιζέ, Η Κάρμεν μπορείς να είναι μια σύγχρονη, ρεαλιστική ιστορία και μπορεί να είναι ένα παραμύθι, ένα αφήγημα όπερας με ψεύτικα χαμόγελα και μουστάκια σχεδιασμένα με μολύβι. Η συγκεκριμένη παραγωγή προσπαθεί να παρουσιάσει και τους δύο αυτούς κόσμους: τον κόσμο-καρτ ποστάλ της Micaela, του Don Jose και της μητέρας του, και το περιβάλλον του πραγματικά φτωχού κοριτσιού: Φαβέλα; Καταυλισμός Ρομά; Παραγκούπολη; Μπορούν να αναμειχθούν; Το όνειρο της Κάρμεν είναι να μπει στον κόσμο της αστικής τάξης χάρη στο γάμο της με τον Escamillo και o Don Jose μπαίνει στον κόσμο χωρίς αξίες αλλά με ελευθερία.
Michal Znaniecki
| |
Λίζα Ξανθοπούλου Μουσική Διεύθυνση (12 & 17.10) Χάρης Ηλιάδης Μουσική Διεύθυνση (15.10) Michal Znaniecki Σκηνοθεσία Luigi Scoglio Σκηνικά - Κοστούμια Diana Theocharidis Χορογραφία Bogumil Palewicz Φωτισμοί Zosia Dowjat Βοηθός Σκηνοθέτη - Κοστούμια | |
Κάρμεν Μαρισία Παπαλεξίου Δον Χοσέ Δημήτρης Πακσόγλου Μικαέλα Σιρανούς Τσαλικιάν Εσκαμίγιο Adrian Timpau Φρασκίτα Νίνα Κουφοχρήστου Μερσέντες Σταματία Μολλούδη Ντανκάιρε Δημήτρης Καρολίδης Ρεμεντάδο Κώστας Ζαμπούνης Θουνίγια Κώστας Ντότσικας Μοράλες Κωστής Ρασιδάκις Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης "Μαίρης Κωνσταντινίδου" Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας Μαίρη Κωνσταντινίδου Παιδική Χορωδία "Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης" Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας Σωτήρης Αλεβίζος Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης
12 Οκτωβρίου 2014
Κυρ
19:30
(ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)
15 Οκτωβρίου 2014
Τετ
19:30
(ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)
17 Οκτωβρίου 2014
Παρ
19:30
(ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)
|
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου