Η ΣΟΔΘ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ MOYSA

  • Ο.Μ.Μ.Θ. - Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης
  • 07 Ιουνίου 2017 
  • Τετ     21:00  (ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ Μ2)
Πρόγραμα: 
R. Schumann: Piano Concerto in A minor, Op. 54
W.A.Mozart:   Ave verum Corpus- Mottete K.V. 618,  για μικτή χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων
W.A.Mozart:   Λειτουργία της Στέψης σε Ντο μείζονα (Kroenungsmesse, K.V. 317), για σολίστ, μικτή χορωδία και ορχήστρα


Pierre-Laurent Boucharlat  (Πιάνο)
Ματίνα Γεροθανάση (Σοπράνο)
Ελισσώ  Ντάβλη    (Μετζοσοπράνο)
Μαρίνος Μαντζάνας 
(Τενόρος)


Άγγελος Μάρκου    (Βαρύτονος)


Χορωδίες: "Γιάννης Μάντακας", "Τρισεύγενη Καλοκύρη", "Χορωδιακό Εργαστήρι Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ." του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Διδασκαλία: Εριφύλη Δαμιανού


Alessandro Tortato Διεύθυνση Ορχήστρας

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης 
MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης 


ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

10€, 5€ (μειωμένο)


Pierre-Laurent Boucharlat (πιάνο) Έπαιξε το πρώτο κοντσέρτο με ορχήστρα στην ηλικία των 13, και έδωσε το πρώτο του ρεσιτάλ στην ηλικία των 15.
Μετά τιμής του Εθνικού Ωδείου της Λυών, γίνεται δεκτός ομόφωνα για Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Παρίσι, στην κατηγορία των Jean-Claude Pennetier. Συνέχισε  την εκπαίδευσή του με τον Monique Discalced μαθητή του Alfred Cortot και Edwin Fisher.

Ως νικητής των διεθνών διαγωνισμών (Τιμή Spedidam, Τιμή Darius Milhaud) που είναι,  το Σεπτέμβριο του 2000  ο Peter Lawrence Boucharlat έκανε γι 'αυτόν, για πρώτη φορά  ηχογράφησης του «ζωντανά» τις 24 Μελέτες Chopin,. Από τότε η καριέρα του οδηγεί στις κύριες Ευρωπαϊκές χώρες (Ρωσία, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο, την Ελλάδα, την Τσεχική Δημοκρατία, την Πολωνία, Τουρκία, ΠΓΔΜ), της Ασίας (Καζακστάν, Σιβηρία) και την Αμερική ( ΗΠΑ, Καναδάς, Μεξικό).

Συχνά  μπορεί να εμφανιστεί με  ορχήστρα και σόλο, είτε ως μέλος σε σύνολα μουσικής δωματίου, συμπεριλαμβανομένου του Προμηθέα Trio (βιολί, τσέλο, πιάνο), που το έστησαν, το 2005, και πιο πρόσφατα στο ένα πρωτότυπο μπάσο και πιάνο ντουέτο, με Emilie Legrand.
Παίζει με την ιδιότητα των εταίρων παράλληλα όπως Pascal Amoyel, Philippe Bernold, Emmanuelle Bertrand, David βισμούθιο, Νικολά Dautricourt Florent Héau Vadim Tchijik Hugo Ticciati ή Wiener Kammersymphonie.

Τα τελευταία χρόνια, η Γαλλική  Τηλεόραση (France 2 και France 3) και TLM προβάλλει τα γυρίσματα σε αρκετές από τις συναυλίες του. Πολλές συναυλίες  καλύπτονται και στο εξωτερικό (ρωσική τηλεόραση, καταλανικά, ιταλικά, βουλγαρικά, πολωνικά ...)
Καλείται να εκτελέσει αρκετές φορές ζωντανά στην Γαλλία Musique ( «Καλοκαίρι του Φεστιβάλ»), και συμμετείχε στη ραδιοφωνική  καταγραφή από το καρναβάλι των ζώων με την Anne Roumanoff και τα κείμενα των Eric- Emmanuel Schmitt (έκδοση δημοσιεύθηκε από Albin Michel 2014).

Ο Pierre-Laurent Boucharlat είναι  καλλιτεχνικός διευθυντής μαζί με τον Karine Locatelli, στο Μουσικό Φεστιβάλ στο Tricastin, αλλά και καλλιτεχνικός διευθυντής της σεζόν συναυλιών και συνεδρίων του συλλόγου Ecully Musical, καθώς και στο ολοκαίνουργιο Φεστιβάλ Πιάνου στην Franc-Lyonnais.

Η δισκογραφία του περιλαμβάνει οκτώ CDs αφιερωμένα στον Μπετόβεν (Σονάτες 11 CD 4), Σούμαν και Mussorgsky (Εικόνες από μια έκθεση), Liszt (συμπεριλαμβανομένου του Sonata), «Η ψυχή Slave» (που καταγράφονται «ζωντανά» με το Ρωσική σοπράνο Έλενα Sommer), και φυσικά Σοπέν (24 μελέτες).

Στην Ιουλίου 2017 κυκλοφόρησε μια σειρά CD / DVD του πλήρους έργου του βιολιού - πιάνου από τον Johannes Brahms, μαζί  με τον Vadim Tchijik για τον οργανισμό  Λιμένα Τεχνών (Ιταλία).




Η λυρική τραγουδίστρια και μουσικολόγος Σταματία Γεροθανάση είναι κάτοχος πτυχίου και διδακτορικού διπλώματος
(Τμήμα Μουσικών Σπoυδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ.) και κάτοχος Diploma και Master of Voice Performance  (Folkwang Universität der Künste, στην τάξη του KS Prof. Jan-Hendrik Rootering). Από την καλλιτεχνική περίοδο 2012-2013 μέλος του καλλιτεχνικού δυναμικού του Mecklenburgisches Staatstheater Schwerin με εμφανίσεις, μεταξύ άλλων, στους ρόλους της: Susanna (Le nozze di Figaro), Tatjana (Eugen Onegin), Mimì (La Bohème), Sister Rose (Dead Man Walking), Baronin Freimann (Der Wildschütz), Anne (The Rake's Progress), Violetta (La Traviata), Pamina (Die Zauberflöte). Παράλληλα συμμετείχε σε παραγωγές της Deutsche Oper am Rhein, Theater Hagen, Theater Nordhausen και Theater Zwickau. Είναι υπότροφος Ι.Κ.Υ. και Αριστείας της Επιτροπής Ερευνών Α.Π.Θ, υπότροφος της Folkwang Universität der Künste και Richard Wagner-Verband καθώς και κάτοχος DAAD-Preis και Conrad-Ekhof-Preis. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις της εστιάζουν στην περιοχή της μουσικής δραματουργίας της όπερας. Είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας «Όπερα» της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας και του ερευνητικού προγράμματος ΙΚYDA 2016. Κατά το χειμερινό εξάμηνο 2016/17 δίδαξε το μάθημα Μορφολογία και Ανάλυση: Είδη και μουσικές φόρμες στην όπερα του 19ου αιώνα και το εαρινό διδάσκει το μάθημα Ιστορία και θεωρία μουσικής υφής: Η Kλασική Σχολή της Βιέννης στο Τμήμα Μουσικών Σπoυδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ. 



Η Ελισσώ Ντάβλη σπούδασε κλασικό τραγούδι στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και
πήρε το δίπλωμά της το 2016 από την τάξη της Σιράν Τσαλικιάν.  Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια και μελέτησε με καταξιωμένους σολίστ όπως  οι  Βαρβάρα Τσαμπαλή, Χαρά Γκλαβοπούλου, Νάντια Φιόρου, Cheryl Studer, Άγγελος Φωτιάδης και  Άρης Χριστοφέλλης. Από την παιδική της ηλικία συμμετείχε  σε  χορωδίες όπως  η Χορωδία Κυρίλλου και Μεθοδίου, οι χορωδίες του Μουσικού Κολλεγίου και του Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης καθώς και η Χορωδία του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής Θεσσαλονίκης όπου συχνά είχε σολιστικό ρόλο. Έχει συμμετάσχει με τη Χορωδία Θεσσαλονίκης  στις παραγωγές όπερας  La Boheme (Όπερα Θεσσαλονίκης, 2009),  Orphée aux enfers  (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2009), Ο Βαφτιστικός (Όπερα Θεσσαλονίκης, 2009-10), ως μέλος των σολιστικών χορωδιακών σύνολων ερμηνεύοντας μάλιστα το ρόλο της τσιγγάνας  Λόλα στον Βαφτιστικό. Συμμετείχε ως mezzo soprano στο φωνητικό-οργανικό σύνολο Ricercar,  καθώς και στο σύνολο αρχαίας ελληνικής μουσικής Ορφεία Αρμονία. Είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 


Μαρίνος Ματζάνας


 Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα. Μελέτησε πιάνο από μικρή ηλικία και συνέχισε στο πανεπιστήμιο  με τους Ν. Ζαφρανά,  Χρ. Σιδηροπούλου κ.α. Είναι κάτοχος πτυχίου Αρμονίας με βαθμό Άριστα (τάξη Ε. Μπούσουλα). Ξεκίνησε κλασσικό τραγούδι δίπλα στον Θεόδωρο Μανώλη. Εισήχθη το 2013 στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης , στην ειδίκευση μονωδίας ( τάξη Α. Καθαρίου ) ενώ παράλληλα μελετάει με τη Σοπράνο Μαρίνα Βουλογιάννη. Έχει μελετήσει στα πλαίσια σεμιναρίου με τους Margreet Honig, Paul Triepels, Άρη Χριστοφέλλη, Α. Βουλγαρίδου,  Ν. Σπανό, Α. Φωτιάδη κ.α.   Έχει συμπράξει ως σολίστ με τους Contra Tempo ( υπό τη διεύθυνση του Β. Συμεωνίδη) , τη  Συμφωνική Ορχήστρα του Δ.Ω.Δ. (υπό τη διεύθυνση του Κ. Σαμαρά) κ.α. Παράλληλα έχει συνεργαστεί με τους έξης πιανίστες : Vinia Tsopela, Gary Kudo , David Bollen, Mia Hynes, Ι. Τσανακαλιώτη  κ.α.  Πρόσφατα εμφανίστηκε στο 11ο  Φεστιβάλ Κλασσικής Μουσικής στη Ξάνθη υπό την αιγίδα του Ιόνιου Πανεπιστήμιου Τ.Μ.Σ. και της Φ.Ε.Ξ.







Άγγελος Μάρκου 
Είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και
κάτοχος Πτυχίου Αρμονίας με Άριστα (Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη Λίνας Τόνια).
Παράλληλα με τη φοίτησή του στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., συνεχίζει
τις σπουδές του στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης σε δύο αντικείμενα: Ανώτερα
Θεωρητικά (τάξη Κωνσταντίνου Τσούγκρα) και Πιάνο (Γ΄ Ανωτέρα, τάξη Παύλου
Δημητριάδη). Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει ενεργά σε σεμινάρια Πιάνου
των: Γ. Χατζηνίκου, Χ. Βασιλειάδη, Γ. Κωνσταντίνου, M. Hauber, J. Margulis, Α.
Consales, Matitjahu Κellig, C. Balsa, Hao Huang, G. Madge κ.ά. Έχει συμμετάσχει
σε φεστιβάλ και δώσει ρεσιτάλ πιάνου σε πολλά μέρη της Ελλάδας: Πήλιο, Εύβοια,
Ξάνθη, Σέρρες, Αθήνα, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη κ.α.
Από το 2013 σπουδάζει Μονωδία στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Σιρανούς
Τσαλικιάν). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Μονωδίας με τους D. Coleman,, Άρη Χριστοφέλλη, Ρ.
Πουλημένου, Άγγελο Φωτιάδη κ.ά., καθώς και σεμινάρια Παλαιάς
Μουσικής και Διεύθυνσης Χορωδίας. Ως μέλος της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης
από το 2009, έχει πάρει μέρος σε όπερες, ορατόρια, λειτουργίες και άλλα χορωδιακά
έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως μονωδός έχει τραγουδήσει με την Ορχήστρα
του Μουσικού Σχολείου Σερρών σε έργα των Σούμπερτ και Μότσαρτ, σε Gala
Όπερας, σε σχήματα μουσικής Tango και σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις.







Χορωδία Γιάννης Μάντακας Α.Π.Θ.
Η Χορωδία Γιάννης Μάντακας του Α.Π.Θ. αποτελεί τη βασική δραστηριότητα του Μουσικού Τμήματος της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης του Α.Π.Θ. Ιδρύθηκε το 1953 από το Γιάννη Μάντακα (1932-1998) με σκοπό την καλλιέργεια της μουσικής ανάμεσα στους φοιτητές και γενικότερα στους νέους της πόλης μας. Ξεπέρασε όμως το πανεπιστημιακό πλαίσιο, ανέπτυξε  πολυεπίπεδη δράση και είχε σημαντική προσφορά στη μουσική ζωή της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας, και ταυτόχρονα μια σταθερή παρουσία στο εξωτερικό, χάρις κυρίως στην έντονη προσωπικότητα και δραστηριότητα του ιδρυτή της, το όνομα του οποίου φέρει σήμερα, ως ένδειξη τιμής στη μνήμη του. Τον Γιάννη Μάντακα διαδέχθηκε το 1990 ο Πέτρος Μπεκιαρίδης  ο οποίος ήταν ο μαέστρος της Χορωδίας  έως και το ακαδημαϊκό έτος 2015-16. Από τον Οκτώβριο του 2016 την Χορωδία διευθύνει η Εριφύλη Δαμιανού.

Χορωδία Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
Η Χορωδία "Τρισεύγενη Καλοκύρη" του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1994 από την Τρισεύγενη Καλοκύρη, η οποία και την διηύθυνε μέχρι το θάνατό της (2006). Το ρεπερτόριό της εκτείνεται από την αρχαία ελληνική μουσική και τις αρχές της πολυφωνίας (9ος αι.) μέχρι τις μέρες μας.   Η Χορωδία "Τρισεύγενη Καλοκύρη" έχει δώσει πάνω από 80 συναυλίες στη Θεσσαλονίκη, καθώς και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας  αποσπώντας θερμές κριτικές. . Έχει επίσης μαγνητοσκοπήσει διάφορα προγράμματα με έργα Ελλήνων συνθετών για την ΕΤ 3. Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα η Χορωδία έχει ερμηνεύσει πάνω από 150 έργα Ελλήνων και ξένων συνθετών μερικά από τα οποία σε Α' ελληνική εκτέλεση. Έχει συνεργαστεί πολλές φορές με την Ορχήστρα του Α.Π.Θ. και δύο φορές με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Μετά τον θάνατο της Τρισεύγενης Καλοκύρη  μαέστροι της Χορωδίας υπήρξαν οι  Ιωάννης Αδαμίδης και  Μαρία-Έμμα Μελιγκοπούλου.  Από τον Οκτώβριο του 2013 την Χορωδία  διευθύνει η Εριφύλη Δαμιανού.

Χορωδιακό Εργαστήρι Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.
Το «Χορωδιακό εργαστήρι του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.»  ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2016. Τα μέλη του είναι φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει τον υποχρεωτικό κύκλο  συμμετοχής στη Χορωδία του Τμήματος  και ενδιαφέρονται ιδιαίτερα  για την  περαιτέρω μελέτη και παρουσίαση της χορωδιακής μουσικής.  Το ρεπερτόριο της ομάδας αποτελείται από ξένα και ελληνικά χορωδιακά έργα, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη έργων σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών. Τον Νοέμβριο του 2016, συμμετείχε σε  συνάντηση  των Ελληνικών Πανεπιστημιακών Χορωδιών που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Έχει κάνει πολλές εμφανίσεις πλαισιώνοντας μουσικά επίσημες τελετές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Το «Χορωδιακό Εργαστήρι»  διευθύνει η Εριφύλη Δαμιανού.



Εριφύλη Δαμιανού                 


Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι Πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ., Πτυχιούχος της Σχολής Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης, Διπλωματούχος Πιάνου και Πτυχιούχος Θεωρητικών του Κρατικού Ωδείου Θες/νίκης και Διπλωματούχος του Μουσικοπαιδαγωγικού Ινστιτούτου Zoltán Kodály Ουγγαρίας (Red Diploma). Σπούδασε Διεύθυνση Χορωδίας στην Ουγγαρία με καθηγητές τους Pêter Erdei, Eva Rosgonyi και Katalin Kiss. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια με τους Αντώνη Κοντογεωργίου, Γιάννη Αδαμίδη, Ernst Koletschka και Doreen Rao. Από το 1992 διδάσκει ως Ειδική Επιστήμων στο τμήμα Μουσικών σπουδών του Α.Π.Θ., ενώ παράλληλα εργάζεται και ως καθηγήτρια μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει διακριθεί ως Μαέστρος της Χορωδίας Κοριτσιών Παναγούδας Θεσσαλονίκης με πολλές συναυλίες, ηχογραφήσεις και μαγνητοσκοπήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Υπήρξε επί σειρά ετών μαέστρος της Παιδικής και Μικτής χορωδίας του Ωδείου Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης. Από τον Φεβρουάριο του 2013 ίδρυσε και διευθύνει τη Χορωδία της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.). Είναι επίσης μαέστρος των χορωδιακών συνόλων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και της Χορωδίας «Γιάννης Μάντακας» του Α.Π.Θ. Ως μουσικοπαιδαγωγός παρακολούθησε πολλά σεμινάρια και επιμορφώσεις σχετικά με τις διδακτικές προσεγγίσεις των Carl Orff και J. Dalcroze. Ως ερευνήτρια συμμετείχε ενεργά στο πρόγραμμα Ψυχοακουστικής (I.PS.A.) του Α.Π.Θ. καθώς και στο διατμηματικό πρόγραμμα «Music and the Brain» του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και της Α-Νευρολογικής Κλινικής του Α.Π.Θ. Παρακολούθησε  προγράμματα εξειδίκευσης που αφορούν τον συσχετισμό της μάθησης με την λειτουργία του εγκεφάλου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο του Sheffield στη Μ. Βρεττανία. Έχει παρουσιάσει επιστημονικές ανακοινώσεις σε Ελληνικά και Διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε Ελληνικά και ξένα μουσικοπαιδαγωγικά περιοδικά. Ως μουσικολόγος συνεργάστηκε με τον οργανισμό «Θεσσαλονίκη - Πολιτιστική Πρωτεύουσα» και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στη μουσικολογική επιμέλεια προγραμμάτων συναυλιών. Είναι μέλος των διεθνών επιστημονικών οργανώσεων ESCOM, MENC, ISME και IKS.




 Lessandro Tortato( μαέστρος)

 Γεννήθηκε στη Βενετία το 1969, απέκτησε τα πτυχία στο πιάνο, σύνθεση  στη Βενετία και τη Βιέννη. Συνέχισε και έκανε τις τελικές του σπουδές  με  δασκάλουςτους Maag,Kuhn Gelmetti, Ahronovitch, Karabtchevsky, Renzetti, Järvi και ΡβηυΙβ.

Τον Ιούλιο του 2003 κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό για διευθυντές ορχήστρας στο  Maikop (Ρωσία), επιτυχία που του επέτρεψε να εργαστεί σε μερικές από τις πιο εκλεκτές Ευρωπαικές ορχήστρες όπως η Berliner Kammerphilharmonie στο περίφημο Berlin Philharmonie. Την ίδια χρονιά, ο σύλλογος της Βενετίας  Richard Wagner του απένειμε το έπαθλο για την Bayreuther Festspiele 2003. Έχει  έντονη παρουσία σε  συναυλίες στην Ιταλία και στο εξωτερικό. Έχει διευθύνει μεταξύ άλλων τις εξής ορχήστρες: Μουσικά απογεύματα (Μιλάνο), Πεσκάρα Συμφωνική Ορχήστρα Συμφωνική Abruzzese, Ρωμαϊκή Φιλαρμονική Ορχήστρα, Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου (Μιλάνο), Ορχήστρα Δωματίου της Friuli - Venezia Giulia, Βένετο Φιλαρμονική, η Cameristi του Φοίνικα, Φιλαρμονική Marche, Ορχήστρα Δωματίου Kajaani (Φινλανδία), Parnu City Orchestra (Εσθονία), Εδιμβούργο Ορχήστρα Νέων (Σκωτία), την Ορχήστρα Δωματίου της Μόσχας (Ρωσία), Δημοκρατία της Αντιγκέα Εθνική Συμφωνική (Ρωσία), Berliner Kammerphilharmonie (Philharmonie, Βερολίνο, Γερμανία), Ensemble Orquestra de Cadaques (Ισπανία), Kharkov Φιλαρμονική (Ουκρανία), Filharmonía Sudecka (Walbrzych, Πολωνία), η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Sibiu (Ρουμανία), την Ισραήλ Symphony (Ισραήλ). Και είναι «καλλιτεχνικός διευθυντής και βασικός μαέστρος της Accademia Musicale di San Giorgio στο Ίδρυμα Cini στη Βενετία, ένα από τα πιο διάσημα ιταλικά σύνολα μουσικής δωματίου και πρόεδρος dell'ARVOC, της Βενετικής Ένωσης για τις ορχήστρες δωματίου.




MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε από τον ΟΜΜΘ τον Μάρτιο του 2015, με ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Αποτελεί μία κοινότητα νέων μουσικών από τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και άλλες περιοχές και σήμερα αριθμεί περισσότερα από 80 μέλη.
Σκοπός της MOYSA είναι η περαιτέρω εκπαίδευση των μελών της στην ορχηστρική τέχνη και σε άλλους συναφείς τομείς, η υποστήριξη της καλλιτεχνικής εξέλιξής τους μέσα από διεθνείς συνεργασίες καθώς και η ενδυνάμωση της κοινωνικής ευαισθησίας, μέσω της μουσικής. Την προσπάθεια αυτή υποστηρίζει ουσιαστικά και πολύπλευρα η Ορχήστρα Νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΟΝΕΕ), που αποτελεί στενό συνεργάτη του ΟΜΜΘ.
Η πρώτη εμφάνιση της MOYSA σε συνεργασία με την ΟΝΕΕ έλαβε χώρα στις 19 Απριλίου του 2015 στην Αίθουσα Φίλων του ΜΜΘ, υπό τη διεύθυνση του νεαρού, ανερχόμενου Βραζιλιάνου Μαέστρου, Yuri Azevedo. Η τεράστια επιτυχία της πρώτης αυτής διεθνούς συνεργασίας αποτέλεσε προάγγελο μίας πολλά υποσχόμενης δημιουργικής πορείας για την Ορχήστρα. Μέσα σε διάστημα 30 μόλις ημερών, το λαμπρό αυτό ορχηστρικό σχήμα από επίλεκτους, νέους ταλαντούχους μουσικούς, έχει ήδη συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση καταξιωμένων Μαέστρων όπως οι Dariusz Mikulski και Γεώργιος Βράνος και έχει εμφανίσει σχήματα μουσικής δωματίου σε σχολεία περιφερειακών δήμων της Θεσσαλονίκης.
Μετά από την εμφάνιση μικρού συνόλου εγχόρδων στο “4ο Ετήσιο Συνέδριο για την Κοινωφελή Δράση” που διοργάνωσε το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” στην Αθήνα, η Ορχήστρα προγραμματίζει περαιτέρω εμφανίσεις στη Μαγνησία, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, συναυλίες και εκπαιδευτικά σεμινάρια στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και μουσικές επισκέψεις στο εξωτερικό.
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015, Αρχιμουσικός της Ορχήστρας ήταν η διεθνής Ελληνίδα μαέστρος και πιανίστα, Ζωή Ζενιώδη. Από τον Ιανουάριο 2016, την τακτική προετοιμασία της MOYSA ανέλαβε ο Βοηθός Αρχιμουσικού, Θοδωρής Παπαδημητρίου.













Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΣΟΔΘ ΣΤΙΣ 21-3-2018 ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΟΔΘ ΜΕ ΤΟΚΡΑΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ